Frequently Asked Questions

Foto`s

Welke bestandsformaten worden verwerkt?
Wij verwerken de formaten JPG (jpg, jpeg). Het standaardformaat van de meeste digitale camera's is het JPG-formaat.

Hoe kan ik het bestandsformaat veranderen?
Als u het bestandsformaat van een foto wilt veranderen, kunt u dat met bijna elk grafisch programma realiseren. Programma's als Adobe-photoshop, Corel Paint, PaintShop Pro of Irfan View bieden die functie aan en zijn makkelijk te gebruiken. De meeste digitale camera's die in RAW-formaat kunnen opslaan, hebben een bijkomend programma voor de omzetting naar een JPG-bestand.

Hoe groot mag mijn foto zijn?
Voor het uploaden op de website mag uw foto tot 50 megabyte groot zijn.

Wat moet ik doen als mijn foto te groot is om up te loaden?
Graag de bestelling plaatsen zonder de foto up te loaden. Bij de opmerkingen aan geven dat de foto per wetransfer komt. Graag de foto dan verzenden met www.wetransfer.com naar het e-mail adres: wetransfer@sensaprint.com. Bij de opmerkingen uw order/factuurnummer Bekijk de foto resolutietabel van mijn foto PRINT vermelden.
De foto wel aanleveren volgens onze aanleverspecificaties voor het optimale resultaat.

Wat als het uploaden van mijn foto niet lukt?
Als u in de brower Safari werkt, kan dit problemen veroorzaken waardoor u niet uw foto kunt uploaden. Wij zijn druk bezig om dit probleem op te lossen. Op dit moment adviseren wij u om uw bestelling te plaatsen met een andere browser zoals Internet explorer, Chrome of Firefox.

Welke resolutie moet mijn foto hebben?
De resolutie van uw foto bepaalt op welke grootte de foto met goede kwaliteit gedrukt kan worden. Om tot een optimaal resultaat te komen, is het het beste om de tabel hiernaast te volgen.

In welk kleurbereik moet mijn foto ontworpen zijn?
Voor een optimaal resultaat gebeurt de overdracht van uw foto's het beste in het RGB adobe 1998 kleurbereik. Alle andere kleurbereiken worden automatisch omgezet in RGB adobe 1998. Daarbij kunnen kleurafwijkingen optreden. Bezwaren op grond van die kleurafwijking zijn niet mogelijk.

Hoe weet ik of mijn foto geschikt is voor de gewenste grootte?
Selecteer het formaat van de vergroting en upload uw foto. Onder de foto staat de kwaliteit van uw foto vermeld. 5 Sterren betekenen zeer goede beeldgeschiktheid, één ster betekent niet geschikt. Als uw foto 2 of minder sterren krijgt, kunt u beter een kleiner formaat kiezen of uw foto in een hogere resolutie uploaden.

Producten

Wat zijn de uitsnedes van het beeld bij een canvas?
Bij een 2cm frame is de marge 5cm. De licht roze rand in de preview geeft aan welk deel van de afbeelding aan de zijkant komt

Wat is het verschil tussen dibond en forex?
Dibond is een sandwichpaneel wat opgebouwd is in 3 lagen een kunststof binnenkern met 2 alu toplagen. Het materiaal is erg vormvast. Forex daarin tegen is een lichter materiaal. De kern van het materiaal is opgeschuimd. Hierdoor is het materiaal minder stijf als dibond en kan bij temperatuurverschillen krom gaan staan.

Welke garantie wordt er op de producten gegeven?
5 jaar garantie op kleurechtheid en op duurzaamheid van het product bij normaal gebruik binnenhuis. Voor onze fine art varianten geven wij maar liefst 7 jaar garantie.

Zijn mijn bestellingen stofvrij?
Wij werken in cleanroom omstandigheden en kunnen 100% stofvrij niet garanderen. Vooral bij een fine art is de kans op een stofje groter omdat dit meer handwerk is.

Hoe reinig ik mijn print op hout?
Uw print op hout is een natuurproduct dat houtvezels bevat. De print kan derhalve NIET vochtig gereinigd worden. Doet u dit wel dan zal de print vervagen of zelfs verdwijnen! Het beste kunt u voor reiniging een plumeau nemen of een doek zonder vezels.

Valt er er wat van mijn foto af?
Ja, bij een DIRECTDRUK valt er rondom 6mm van de foto af. Bij een FINE-ART is dit 1cm.

Bestelproces

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
U kunt betalen met Ideal.

Wat is de levertijd van een cadeaubon?
Na uw betaling, ontvangt u de cadeaubon als e-mail voucher binnen 30 minuten.

Hoe kan ik mijn bestelling bekijken?
U kunt uw bestelling in uw winkelmandje bekjiken.

Wat moet ik doen als ik bij vergissing een verkeerd leveringsadres heb opgegeven heb?
Wij kunnen helaas niet na een bestelling het afleveradres wijzigen.

Hoe load ik een Foto op?
Klik op 'Bladeren' en selecteer uw foto op uw computer of tablet en klik op 'openen'. Uw foto word geupload.

Ik heb een staande foto maar wil een liggende foto
Load uw foto op en klik op 'Fotoproduct draaien' aan de linkerkant

Ik zie in de opmaak een lichte roze rand. Wat is dit?
De lichte roze rand geeft aan wat wegvalt bij de foto, bij canvas zal dit naar zijkant vallen en bij platen zal dit de snijlijn zijn. Zorg er voor dat uw foto altijd iets groter is zodat u in de preview geen witte randen hebt en dat eventuele teksten er ruim binnen vallen.

Cadebaubonnen & kortingscodes

Kan ik meerdere kortingscodes tegelijk gebruiken?
Nee, u kunt 1 kortingscode per bestelling invoeren in het daarvoor bestemde kortingscodeveld. De mijn foto PRINT kortingcodes zijn dus niet stapelbaar.

Kan ik ook een cadeaubon bestellen?
Ja het is mogelijk om een cadeaubon te bestellen. De cadeaubon wordt verstuurd als e-mail voucher.

Hoe lang duurt het voordat ik de e-mail voucher ontvang?
Na uw betaling, ontvangt u binnen 30 minuten de cadeaubon als e-mail voucher.

Kan ik de e-mail voucher ook naar iemand anders laten versturen?
Ja bij een bestelling van 1 cadeaubon kunt u de cadeaubon naar iemand anders laten mailen. Het is ook mogelijk om een persoonlijke boodschap op te nemen. Deze persoonlijke boodschap komt in de e-mail te staan met de voucher.

Voor welke producten kan ik een cadeaubon gebruiken?
Voor alle producten, behalve in combinatie met een aanbieding.

Wat moet ik doen als mijn kortingscode niet werkt?
Controleer eerst of u de code correct heeft ingevoerd. Mocht uw kortingscode alleen gelden voor een minimum bestelwaarde of binnen een beperkte tijd, controleer dan of die gegevens nog kloppen. Informatie hierover vindt u op uw e-mail voucher. Als alle gegevens correct zijn en het werkt niet graag contact opnemen met de klantenservice: info@mijnfotoprint.nl

Kan ik mijn kortingscode laten uitbetalen?
Uitbetaling van het waardebonbedrag is helaas niet mogelijk.

Wat gebeurt er als ik mijn kortingscode niet helemaal opgebruik?
Als u slechts een deel van het bedrag van uw tegoedbon gebruikt, vervalt het resterende bedrag automatisch.

Kunnen kortingscodes ook met andere acties gecombineerd worden?
Kortingscodes kunnen altijd slechts voor één actie gebruikt worden. Ze gelden niet in combinatie met een aparte tegoedbon-actie, bv. via de nieuwsbrief.

Verzending & levering

Wat zijn de verzendkosten?
De prijzen op mijn foto PRINT zijn inclusief de verzendkosten binnen Nederland. Dit geldt ook voor de grote formaten die met Cargo worden verstuurd.

Wanneer wordt uw bestelling Cargo verstuurd?
Uw bestelling valt onder een cargo bestelling vanaf de volgende formaten:
4:3 120x 90cm
3:2 150x100cm
1:1 100x100cm
panorama 200x 50cm

Met welke dienstverlener wordt mijn bestelling verstuurd?
Onze producten worden met de leverdienst DPD in Nederland, België, Duitsland,Oostenrijk en Zwitserland verzonden.

Hoe kan ik de status van mijn levering controleren?
Wanneer uw bestelling gereed is voor verzending, ontvangt u automatisch een E-mail met het trackingnummer met daarbij de informatie met welke dienstverlener het verzonden is. Onder www.trackentrace.nl kunt u op elk moment de actuele verzendstatus van uw bestelling bekijken. Geef daarvoor in het veld 'tracking' uw Pakjesnummer in.

Wat moet ik doen als ik niet thuis ben bij de levering?
Als u niet thuis bent als uw bestelling geleverd wordt, neemt de post uw pakket weer mee en laat een bericht achter. De volgende dag probeert de post opnieuw te leveren. Als u vooraf weet dat u niet de hele dag thuis bent, kunt u doorgaans de postdienst daarover telefonisch inlichten en een andere levertermijn opgeven. Het nummer vindt u bij het postbericht. Let op bij een cargo dient u thuis te zijn, anders wordt er achteraf extra verzendkosten in rekening gebracht. Dit is meestal 21 Euro.

Wat moet ik doen als mijn bestelling niet komt?
Neem contact met de klantenservice op (helpdesk@sterconcepts.nl) en vermeld uw ordernummer. De helpdesk inzicht over de status van uw bestelling. Is uw bestelling al verzonden maar u heeft nog niets ontvangen? Pas na 5 werkdagen kunnen wij een klacht indienen bij het transportbedrijf.

Waarop moet ik letten als mijn bestelling wordt afgeleverd?
Bij aflevering wordt u geacht de goederen goed te controleren; in elk geval dient u de verpakking op ‘beschadiging tijdens transport” te hebben gecontroleerd. Als u een beschadigde verpakking aantreft en naar aanleiding hiervan een beschadigd product, dan dient u dit direct bij de bezorger te vermelden. Deze dient dit te noteren. Gebeurt dit niet, dan is mijn foto PRINT niet aansprakelijk te stellen voor beschadigingen. U dient een dergelijke schadeconstatering binnen 24 uur met foto’s van de beschadiging, verpakking en verzendetiket met omschrijving per e-mail te verzenden aan: helpdesk@sterconcepts.nl

Is de levertijd van alle producten 5 dagen?
Ja met uitzondering van de FINE-ART producten. Deze hebben een levertijd van 10 dagen.

Reclamatie

Wat moet ik doen als mijn product beschadigd is?
Als uw product beschadigd is, kunt u dat (binnen 24 uur mocht het gaan om schade die tijdens verzending is gebeurt) melden aan onze klantenservice (helpdesk@sterconcepts.nl). Maak a.u.b. een foto van uw product inclusief verpakking zodat wij kunnen vaststellen of de schade ontstaan is tijdens de verzending of bij de productie.

LET OP: U zult bij het ontvangen van het pakket, de verpakking goed moeten controleren op beschadigingen. Zijn er beschadigingen aan het pakket, meld dit dan aan de chauffeur, zodat het schriftelijk wordt vastgelegd. Bij een transportschade is mijn foto PRINT niet verantwoordelijk als er is afgetekend voor goede ontvangst. U wordt hier middels een grote sticker op het pakket nogmaals op gewezen.

Wat doe ik als de levering niet overeenkomt met mijn bestelling?
Als de levering niet overeenstemt met de bestelling, controleer dan eerst aan de hand van de rekening de bestellingsgegevens. Als de bestelling niet overeenstemt met de bestellingsgegevens, informeer dan onze klantenservice (helpdesk@sterconcepts.nl).

Wat doe ik als mijn product kleurafwijkingen vertoont?
Als uw product qua kleur afwijkt van uw ontwerp, ligt dat meestal aan de instelling van uw monitor. Onze printers worden geregeld gecontroleerd en drukken uw foto af overeenkomstig uw ontwerp. Als uw product extreme kleurafwijkingen vertoont, informeer dan onze klantenservice (helpdesk@sterconcepts.nl) en stuur ons een foto van uw product.
LET OP: Leg een wit blad papier naast uw product en maak een foto. Zonder een wit vel papier zijn wij niet in staat de eventuele kleurafwijking te bekijken!

Bekijk de foto resolutietabel van mijn foto PRINT. Wat doe ik als mijn foto wazig of onscherp is?
Mocht uw foto onscherp of wazig zijn, dan ligt het meestal aan het feit dat de resolutie van de foto niet geschikt is voor het gekozen formaat of dat de foto onscherp genomen is. Wij kunnen helaas niet ingaan op reclamaties op basis van een te lage resolutie. Controleer daarom, als uw foto's bestelt, of de resolutie van uw foto voldoende is voor het gewenste formaat. In onze productontwerper (klik op het plaatje rechts) kunt u bij 'formaat' in de kolom 'beeldgeschiktheid' aan de hand van het aantal sterren uitmaken hoe geschikt uw foto is voor de geselecteerde grootte (5 sterren = zeer goed, 1 ster = niet geschikt). De 'beeldgeschiktheid' vindt u ook hier.

Wat doe ik als de accessoires die ik besteld heb, beschadigd zijn?
Als de accessoires beschadigd zijn, kunt u hierover binnen veertien dagen een bezwaar indienen. Informeer bij onze klantenservice (info@mijnfotoprint.nl).

Wat moet ik doen als een deel van mijn bestelling ontbreekt?
In het onwaarschijnlijke geval dat de bestelling niet volledig is, zult u zich tot de klantenservice moeten wenden (info@mijnfotoprint.nl). We zullen ons natuurlijk meteen bezighouden met de ontbrekende producten. Bedenk wel dat producten met verschillende verpakkingsformaten afzonderlijk verstuurd worden. Vandaar dat u tot 3 leveringen kunt krijgen.

Uitsluiting herroepingsrecht
Alle producten bij mijn foto PRINT zijn gepersonailseerde fotoproducten en kunnen daarom niet herroepen worden.

Mijn product vertoont een bobbel/vlekje, wat is dit?
Dit is een stofdeeltje. Helaas is dit tijdens de afwerking niet altijd 100% te voorkomen, we streven er uiteraard naar dit te vermijden.

Kan ik mijn bestelling retourneren?
U kunt een bestelling niet retourneren omdat elk product op maat gemaakt wordt met vaak persoonlijke foto's.

Staat uw vraag er niet bij?

Stuur dan een mail met uw vraag naar: helpdesk@sterconcepts.nl of vul het informatieformulier in.

Neem contact op