We use cookies to make your experience better. To comply with the new e-Privacy directive, we need to ask for your consent to set the cookies. Learn more.
Frequently Asked Questions
FOTO’S
Welke bestandsformaten worden verwerkt?
Wij verwerken JPG- formaten (jpg, jpeg). Het standaardformaat van de meeste digitale camera's is het JPG-formaat.
Hoe kan ik het bestandsformaat veranderen?
Het bestandsformaat van een foto veranderen, kan met bijna elk grafisch programma. Programma's als Adobe-photoshop, Corel Paint, PaintShop Pro of Irfan View bieden die functie aan en zijn eenvoudig te gebruiken. De meeste digitale camera's die in RAW-formaat kunnen opslaan, hebben een bijkomend programma voor de omzetting naar een JPG-bestand.
Hoe groot mag mijn foto zijn?
Voor het uploaden van de foto op de website mag de foto maximaal 50 megabyte groot zijn.
Wat moet ik doen als mijn foto te groot is om up te loaden?
Graag de bestelling plaatsen zonder de foto up te loaden. Bij de opmerkingen aangeven dat de foto per wetransfer komt. Graag de foto dan verzenden met www.wetransfer.com naar het volgende e-mailadres: wetransfer@sensaprint.com. Bij de opmerkingen graag je order/factuurnummer vermelden. Graag de foto wel aanleveren volgens onze aanleverspecificaties voor het optimale resultaat.
Wat als het uploaden van mijn foto niet lukt?
Niet elke browser is geschikt om de website juist te laden. Het is bekend dat de browsers Safari en Internet Explorer problemen veroorzaken waardoor het niet mogelijk is de foto te uploaden. Wij adviseren om de bestelling te plaatsen met een andere browser zoals Google Chrome of Mozilla Firefox.
Welke resolutie moet mijn foto hebben?
De resolutie van jouw foto bepaalt op welke grootte de foto met goede kwaliteit gedrukt kan worden. Wanneer jouw foto is opgeladen geeft het systeem een indicatie of de resolutie voldoende is.
In welk kleurbereik moet mijn foto ontworpen zijn?
Voor een optimaal resultaat gebeurt de overdracht van uw foto's het beste in het RGB adobe 1998 kleurbereik. Alle andere kleur bereiken worden automatisch omgezet in RGB adobe 1998. Daarbij kunnen kleurafwijkingen optreden. Bezwaren op grond van die kleurafwijking zijn niet mogelijk.
Hoe weet ik of mijn foto geschikt is voor de gewenste grootte?
Selecteer het formaat van de vergroting en upload de gewenste foto. Links boven de foto staat de kwaliteit van de foto vermeld. De vermelding kan zijn: BEELDRESOLUTIE TE LAAG OK of GOED. Is de resolutie te laag, dat is het beter om een kleiner formaat te kiezen of een foto in een hogere resolutie te uploaden.
PRODUCTEN
Wat zijn de uitsnedes van het beeld bij een canvas?
Bij een 2cm frame is de marge 5cm. De doorzichtige rand in de preview geeft aan welk deel van de afbeelding aan de zijkant komt
Wat is het verschil tussen dibond en forex?
Dibond is een sandwichpaneel wat opgebouwd is uit 3 lagen, namelijk een kunststof binnenkern met 2 aluminium toplagen. Het materiaal is erg vormvast. Forex daarentegen is een lichter materiaal. De kern van het materiaal is opgeschuimd. Hierdoor is het materiaal minder stijf als dibond en kan bij temperatuurverschillen krom gaan staan.
Welke garantie wordt er op de producten gegeven?
Wij geven 5 jaar garantie op kleurechtheid en op duurzaamheid van het product bij normaal gebruik binnenshuis. Op onze fine art varianten geven wij maar liefst 7 jaar garantie.
Zijn mijn bestellingen stofvrij?
Wij werken in cleanroom omstandigheden en kunnen 100% stofvrij niet garanderen. Vooral bij een fine art is de kans op een stofje groter omdat dit meer handwerk is.
Hoe reinig ik mijn print op hout?
Een print op hout is een natuurproduct dat houtvezels bevat. De print mag derhalve NIET vochtig gereinigd worden. Doe je dit wel dan zal de print vervagen of zelfs verdwijnen. Idealiter gebruik je voor reiniging een plumeau of een doek zonder vezels.
Valt er er wat van mijn foto af?
Ja, bij een DIRECTDRUK valt er rondom 6 mm van de foto af. Bij een FINE-ART is dit 1 cm.
BESTELPROCES
Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
Je kan de bestelling met iDEAL betalen.
Hoe kan ik mijn bestelling bekijken?
Je kan de bestelling in de winkelwagen bekijken.
Wat moet ik doen als ik een verkeerd leveringsadres heb opgegeven?
Na het plaatsen van een bestelling is het helaas niet meer mogelijk het afleveradres te wijzigen.
Hoe laad ik een foto op?
Na het kiezen van een fotoproduct en een gewenste afmeting kom je bij ‘design’. Klik op 'selecteer foto’. Klik daarna op ‘upload’ en selecteer de gewenste foto op computer of tablet. Klik op ‘selecteer’ bij de foto om de foto te selecteren.
Ik heb een staande foto maar wil een liggende foto
Upload de gewenste foto en klik op ‘draaien’, de knop met het ronde pijltje in de rechterbovenhoek van de foto.
Ik zie in de opmaak een doorzichtige rand. Wat is dit?
De doorzichtige rand geeft aan welk deel van de foto wegvalt. Bij een foto op canvas zal dit deel van de foto zich op de zijkant bevinden. Bij platen zal dit de snijlijn zijn. Zorg er voor dat de gewenste foto altijd iets groter is, zodat er in de preview geen witte randen staan en dat eventuele teksten er ruim binnen vallen.
CADEAUBONNEN EN KORTINGSCODES
Kan ik meerdere kortingscodes tegelijk gebruiken?
Nee, per bestelling kan je 1 kortingscode invoeren. De mijn foto PRINT kortingcodes zijn dus niet stapelbaar.
Kan ik ook een cadeaubon bestellen?
Ja, het is mogelijk om een cadeaubon te bestellen. De cadeaubon wordt verstuurd als e-voucher.
Hoe lang duurt het voordat ik de e-mail voucher ontvang?
Na betaling wordt de e-voucher binnen 30 minuten verzonden.
Voor welke producten kan ik een cadeaubon gebruiken?
De cadeaubon is geldig op alle producten, aanbiedingen uitgezonderd.
Wat moet ik doen als mijn kortingscode niet werkt?
Controleer eerst of de code correct is ingevoerd. Mocht de kortingscode alleen gelden voor een minimum bestelwaarde of binnen een beperkte tijd, controleer dan of die gegevens nog kloppen. Informatie hierover staat op de e-voucher. Als alle gegevens correct zijn en de code wordt nog steeds niet geaccepteerd, neem dan contact op met de klantenservice: info@mijnfotoprint.nl
Kan ik mijn kortingscode laten uitbetalen?
Nee, uitbetaling van het waardebon bedrag is niet mogelijk.
Wat gebeurt er als ik mijn kortingscode niet helemaal verzilver?
Als je slechts een deel van het bedrag van de tegoedbon gebruikt, vervalt het resterende bedrag automatisch.
Kunnen kortingscodes ook met andere acties gecombineerd worden?
Kortingscodes kunnen altijd slechts voor één actie gebruikt worden. Ze gelden niet in combinatie met een aparte tegoedbon-actie.
VERZENDING EN LEVERING
Wat zijn de verzendkosten?
De prijzen op mijn foto PRINT zijn inclusief de verzendkosten binnen Nederland. Dit geldt ook voor de grote formaten die met Cargo worden verstuurd.
Wanneer wordt mijn bestelling Cargo verstuurd?
De bestelling valt onder een cargo bestelling vanaf de volgende formaten: 4:3 120x 90 cm, 3:2 150x100 cm, 1:1 100x100 cm en panorama 200x 50 cm.
Met welke dienstverlener wordt mijn bestelling verstuurd?
Onze producten worden met de leverdienst DPD in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland verzonden.
Hoe kan ik de status van mijn levering controleren?
Wanneer de bestelling gereed is voor verzending, wordt er automatisch een e-mail met het trackingnummer gestuurd met daarbij de informatie met welke dienstverlener het verzonden is.
Wat moet ik doen als ik niet thuis ben bij de levering?
Als er niemand thuis is wanneer de bestelling geleverd wordt, neemt de postbezorger het pakket weer mee en laat een bericht achter. De volgende dag probeert men opnieuw te leveren. Wanneer je vooraf weet dat er niemand thuis is, is het mogelijk de bezorger hierover in te lichten en een andere levertermijn afspreken. Let op: bij een cargo-levering dient er iemand aanwezig te zijn om het pakket in ontvangst te nemen, zo niet worden er achteraf extra verzendkosten in rekening gebracht. Deze bedragen meestal 21,00 euro.
Wat moet ik doen als mijn bestelling is vastgelopen?
Neem contact met de klantenservice via info@mijnfotoprint.nl en vermeld hierbij het desbetreffende ordernummer. De klantenservice wint informatie in bij de bezorgservice over de status van de bestelling.
Waarop moet ik letten als mijn bestelling wordt afgeleverd?
Bij aflevering wordt je geacht de goederen goed te controleren; in elk geval dien je de verpakking op ‘beschadiging tijdens transport” te hebben gecontroleerd. Als je een beschadigde verpakking aantreft en naar aanleiding hiervan een beschadigd product, dan dien je dit direct bij de bezorger te melden. Deze dient dit te noteren. Een dergelijke schadeconstatering dient binnen 24 uur met foto’s van de beschadiging, verpakking en verzendetiket met omschrijving per e-mail verzonden te worden aan info@mijnfotoprint.nl. Gebeurt dit niet, dan is mijn foto PRINT niet aansprakelijk te stellen voor beschadigingen.
Wat is de levertijd van mijn fotoproduct?
De levertijd bedraagt gebruikelijk 5 werkdagen. Met uitzondering van de FINE-ART producten, deze hebben een levertijd van 10 werkdagen.
RECLAMATIES
Wat moet ik doen als mijn product beschadigd is?
Als het door jou bestelde product beschadigd is, kunt je dat (binnen 24 uur mocht het gaan om schade die tijdens verzending is gebeurd) melden aan onze klantenservice via info@mijnfotoprint.nl Maak a.u.b. een foto van het product inclusief verpakking zodat wij kunnen vaststellen of de schade ontstaan is tijdens de verzending of bij de productie. Let op: je dient bij het ontvangen van het pakket, de verpakking goed te controleren op beschadigingen. Zijn er beschadigingen aan het pakket, meld dit dan aan de chauffeur zodat het schriftelijk wordt vastgelegd. Bij een transportschade is mijn foto PRINT niet verantwoordelijk als er is afgetekend voor goede ontvangst. Je wordt hier middels een grote sticker op het pakket nogmaals op gewezen.
Wat doe ik als de levering niet overeenkomt met mijn bestelling?
Als de levering niet overeenstemt met de bestelling, controleer dan eerst aan de hand van de rekening de bestelgegevens. Als de bestelling niet overeenkomt met de bestelgegevens, informeer dan onze klantenservice via info@mijnfotoprint.nl
Wat doe ik als mijn product kleurafwijkingen vertoont?
Als het fotoproduct qua kleur afwijkt van het ontwerp, ligt dat meestal aan de instelling van je monitor. Onze printers worden geregeld gecontroleerd en drukken de foto af overeenkomstig het aangeleverde ontwerp. Wanneer het product extreme kleurafwijkingen vertoont informeer dan onze klantenservice via info@mijnfotoprint.nl en stuur ons een foto van het fotorroduct Let op” Leg een wit blad papier naast het product en maak een foto. Zonder een wit vel papier zijn wij niet in staat de eventuele kleurafwijking te bekijken.
Wat doe ik als mijn foto wazig of onscherp is?
Is de foto onscherp of wazig, dan wordt dit meestal veroorzaakt doordat de resolutie van de foto niet geschikt is voor het gekozen formaat of doordat de foto onscherp genomen is. Wij kunnen helaas niet ingaan op reclamaties op basis van een te lage resolutie. Controleer daarom tijdens het plaatsen van de bestelling of de resolutie van de gekozen foto voldoende is voor het gewenste formaat. In onze productontwerper kan je zien of de gekozen foto geschikt is voor de geselecteerde afmeting.
Wat doe ik als de accessoires die ik besteld heb, beschadigd zijn?
Als de accessoires beschadigd zijn is het mogelijk binnen veertien dagen een bezwaar in te dienen. Informeer hierover bij onze klantenservice (info@mijnfotoprint.nl).
Wat moet ik doen als een deel van mijn bestelling ontbreekt?
Wanneer de bestelling niet volledig is, neem je contact op met de klantenservice via info@mijnfotoprint.nl. Bedenk wel dat producten met verschillende verpakkingsformaten afzonderlijk verstuurd worden. Vandaar dat het mogelijk is dat je tot 3 verschillende leveringen kunt ontvangen.
Mijn product vertoont een bobbel/vlekje, wat is dit?
Dit is een stofdeeltje. Helaas is dit tijdens de afwerking niet altijd 100% te voorkomen, we streven er uiteraard naar dit te vermijden.
Kan ik mijn bestelling annuleren of retourneren?
Het is niet mogelijk de bestelling te annuleren of te retourneren omdat elk product op maat gemaakt wordt.
Staat jouw vraag er niet bij?
Stuur dan een mail met jouw vraag naar: info@mijnfotoprint.nl of vul het contactformulier in.